Mercedes-Benz W123 posiadał wiele rozwiązań konstrukcyjnych poprawiających bierne bezpieczeństwo, zastosowanych wcześnije po raz pierwszy raz w modelach z wyzszej półki (W107 i W116). Najważniejszym było zwiększenie sztywności kabiny pasażerskiej przez wzmocnienie struktury dachu, słupków oraz drzwi. Zdolność pochłaniania energii przedniej i tylnej części została znacznie zwiększona przez zastosowanie kontrolowanej strefy zgniotu. Nowością techniczną zastosowaną po raz pierwszy w typie W123, była bezpieczna kolumna kierownicy. Połączona była z przekładnią specjalną metalową rurą, która składała się na bok w przypadku zderzenia. Był to krok w kierunku zmniejszenia niebezpieczeństwa penetracji kolumny kierownicy do wnętrza kabiny. W popualrnej "Beczce" zastosowany został również system ABS, oraz poduszka powietrzna.
Bezpieczne kolumna kierownicy:Strefa kontrolowanego zgniotu: (materiały pochodzą z folderów reklamowych MB)
Sedan:
Coupe:
Kombi: |